FANDOM

Żyjąca Armia 5.png
Żyjąca Armia.png

Występuje w albumach:

Tarcza Thora
Bitwa o Asgard

Żyjąca Armia, to armia złożona z kukiełek, na usługach Manthora. Zbudowani ze słomy, szmat i kawałków metalu żołnierze są lojalni oraz pomimo małego wzrostu, bardzo silni.

NarodzinyEdytuj

Każdego dnia, za sprawą Obrzędu Przebudzenia, do armii dołącza dwóch nowych wojowników. Vilnia - matka Manthora każdego ranka, za sprawą magicznego tchnienia zaklina w ciałach kukiełek dwie dusze wojowników o których zapomniały Walkirie. W ten sposób zyskują oni nowe ciała i stają się częścią Żywej Armii.

HistoriaEdytuj

ManthorEdytuj

Armia służyła Manthorowi pilnując jego twierdzy oraz pomagając wyłonić Wybrańca z grupy kandydatów.

Bitwa w AsgardzieEdytuj

Kukiełkowi żołnierze, pod dowództwem Jolana stoczyli w Asgardzie bitwę z olbrzymami Lokiego. Po zwycięstwie, za rozkazem Odyna - władcy bogów, Żywa Armia pozostała w Asgardzie.

Istotni żołnierze armiiEdytuj

  • Kraczik i Kriczak - żołnierze przebudzeni w dniu przybycia Jolana do twierdzy Manthora.
  • Birbu - wąsaty, noszący hełm i kolczugę żołnierz, jeden z opiekunów Jolana podczas jego wyprawy po Tarczę Thora.
  • Bezimienny towarzysz Birbu. Uszyty z niebieskiego materiału, ma wielkie czerwone oczy oraz nosi hełm z nosalem. Razem z Birbu towarzyszył Jolanowi podczas jego wyprawy.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki