FANDOM

Gwiezdne dziecko jest szczególnym tomem, który składa się z kilku mini-opowieści poświęconym wydarzeniom z czasów kiedy Thorgal był jeszcze dzieckiem.

Zaginiony DrakkarEdytuj

Pewnego słonecznego dnia stu dwudziestu mężnych Wikingów wybiera się na wyprawę. Niestety, szczęście im nie sprzyja i ponoszą ogromną klęskę. Piętnastu ostatnich pozostałych przy życiu na uszkodzonym drakkarze szuka powrotnej drogi do domu przez morze walcząc z burzą i sztormem.

Wreszcie jeden z Wikingów, Gandalf Szalony, proponuje poświęcić wodza, Leifa Haraldsona, w ofierze bogowi mórz, Aegirowi, aby ten łaskawie pozwolił im przetrwać. Kiedy zdesperowani wojownicy przystają na propozycję przewrotnego uzurpatora, na horyzoncie pojawia się tajemnicze światło, które natychmiast przyjmują za znak od bogów. Zapominając o zmęczeniu, porzucają pomysł poświęcenia Leifa w ofierze i oddają mu ster drakkaru, gdyż jako jedyny jest zdolny doprowadzić okręt do celu w trakcie tak poteżnęgo sztormu.

Kiedy wojownicy docierają do światła, chmury rozwiewa wiatr, a oczom Wikingów okazuje się przedziwna, wodoszczelna tratwa, z wnętrza której Leif wydobywa noworodka. Na cześć bogów Thora i Aegira nadaje mu imiona Thorgal Aegirson i usynawia.

Metal, który nie istniałEdytuj

Gwiezdne dziecko - wybrana strona.png
Opowieść rozpoczyna się w zamierzchłej przeszłości, kiedy to nierozstropny lub zbyt pewny siebie ojciec wszystkich krasnali, Ivaldir, przegrywa z podstępnym wężem Nidhoggiem partię warcab, w której stawką jest imię pokonanego. Ponieważ oznacza to koniec całego narodu krasnali, Ivaldir w zamian za zwrócenie mu jego imienia, oferuje Nidhoggowi dowolny skarb, który są w stanie stworzyć krasnale. Nidhogg wspaniałomyślnie przystaje na propozycję Ivaldira i prosi o metal, który nie istniał oraz daje krasnalowi równe 1000 lat na wykonanie zlecenia.

Krasnale powierzają to zadanie młodemu i najdzielniejszemu z nich - Tjahziemu. Ten przez 999 lat przeszukuje najwyższe góry i głębiny oceanów w poszukiwaniu metalu, o który poprosił Nidhogg, ale wkrótce zdaje sobie sprawę, że zadanie to jest niewykonalne. Któregoś dnia dociera do krainy Wikingów i dostrzega wisiorek kilkuletniego wówczas Thorgala wykonany z metalu nieznanego na ziemi. Wysłuchawszy opowieści krasnala chłopiec daruje go Tjahziemu. Ten uszczęśliwiony wyrusza w drogę, jednak okazuje się, że jest już za słaby, aby dotrzeć do krainy krasnali. Thorgal oferuje mu zanieść go na miejsce i niezwłocznie wyruszają w podróż.

Po drodze bohaterowie pokonują wiele przeszkód, z których ostatnią jest sam wąż Nidhogg. Thorgal mimo niewielkich szans, rzuca się w walkę z potworem, aby umożliwić Tjahziemu dostarczenie metalu do Ivaldira na czas. Nidhogg zabija Thorgala, jednak metal zostaje dostarczony na czas i wąż musi zwrócić imię Ivaldirowi, a tym samym cały ród krasnali jest ocalony. Zachwycona odwagą i męstwem chłopca, bogini Friggia przywraca go do życia oraz ofiaruje mu najcenniejszy prezent. A jaki? Przeczytajcie w komiksie!

TalizmanEdytuj

Młody Thorgal chce dowiedzieć się prawdy o swoim pochodzeniu. Wyrusza w podróż na północ do mitycznego boga, który czasem oferuje audiencję śmiertelnikom, którzy odważą się na tak niebezpieczną podróż.

Bóg spotyka się z Thorgalem i wyjaśnia mu, że tak naprawdę jest on potomkiem Ludzi z gwiazd, których pojazd kosmiczny uległ uszkodzeniu podczas lądowania. Zdesperowani, wysłali oni Thorgala w morze w niezatapialnej tratwie w nadziei, że ocali to chłopcu życie.

Thorgal jest zaskoczony tym, czego się dowiedział, jednak zanim w pełni jest w stanie sobie przyswoić te rewelacje, bóg oznajmia, że zamierza odebrać Thorgalowi zarówno jego specjalne zdolności związane z jego pochodzeniem oraz wszelką pamięć o tym, co usłyszał tego dnia. Thorgal kwestionuje tę decyzję, jednak bóg pozostaje nieugięty. Następnego dnia Thorgala odnajduje w głębokim lesie jego przybrany ojciec, Leif. Chłopiec nie pamięta o spotkaniu z bogiem.

PostaciEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki