FANDOM

Labirynt
Skała Wyzwolenia

Występuje w albumie: Błękitna zaraza

Głeboki wąwóz o piaszczystych ścianach znajdujący się w krainie Zhar. Je on wykorzystywany jako miejsce odosobnienia dla ludzi chorych na Błękitną Zarazę.

Nazwę swoją zawdzięcza nie skoplikowanym kształtom, a temu że nie ma z niego ucieczki. Piaszczyste ściany wąwozu uniemożliwiają wspinaczkę a tym samym ucieczkę. Mało kto zresztą stara się uciec, gdyż chorym najczęściej pozostaje raptem kilka dni życia. Jest to główną przyczyną dlaczego Labiryntu nie sprzegą żadni strażnicy.

Jedynymi osobami które pilnują wąwozu są specjalni niewolnicy którzy, za pomocą drewnianych żurawi, umieszają w nim uśpionych chorych.

Z jednej ze ścian Labiryntu wypływa rzeka, która dostarcza chorym wody w ich ostatnich dniach życia oraz jest jedyną drogą ucieczki z labiryntu. Jednak nurt wody jest bardzo wartki i przeprawa bardzo niebezpieczna.

Skała WyzwoleniaEdytuj

Specjalne miejsce w Labiryncie. Chorzy którzy chcą przerwać ból wywołany przez Błękitną Zarazę gromadzą się raz dziennie na płaskiej skale i czekają na wybawienie z ręki księcia Zarkaja lub jego przyjaciół, którzy na chorych ćwiczą swoje umiejętności strzelania z łuku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki