Fandom

Thorgal Wiki

Ogotay

177stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Varth.jpg
Ogotay.jpg
Ogotay (Varth) Ojciec Thorgala, mąż Haynee. Dawniej zwal się Varth i był zastępca dowódcy Xargosa na statku kosmicznym. był w poważnym konflikcie z teściem, o role ekspedycji na ziemi..Jego zdaniem aby podbić ziemian należało udawać bogów, natomiast Xargos chciał mieś przyjacielski kontakt z ludnością Ziemi. Po pojedynku z dowódcą to Varth objął panowanie nad wyprawa,a Xargos został zesłany na ziemie. Po wylądowaniu statku w Krainie Wiecznych Lodów zapanowała nieznana choroba, mnóstwo załogi umiera. w czasie gdy wyruszają Lodzia aby odnaleźć inne tereny do zamieszkania ich statek rozbija się w trakcie burzy, Hayne w zaawansowanej ciazy rodzi chłopca - Thorgal. Hayne umiera, jednak podejmują decyzje aby niemowlę uratować w kapsule. jedyna osoba która przetrwała jest Varth.

Dalsza historia to realizowanie planu Vartha, za sprawa magicznego hełmu podporządkowuje sobie plemię Chaamow, a ich miasto Mayaxall staje się siedziba Boga Ogotaya.podbijają okoliczne wioski i miasta, dzięki umiejętnościom Ogotaya i technologii latających sterowców oraz ogromnej armii.

twierdza ogotaja to piramida na której składano ofiary z ludzi na cześć boga Ogotaya, oraz wewnętrzny labirynt strachu. każda osoba próbująca dostać się do twierdzy, napotykała na swojej drodze z swoje najgorsze koszmary, nikt oprócz Kriss de Valnor i Thorgala nie przechodzi tej próby.

W ostatnim momencie życia kiedy Kriss strzela do niego z pistoletu, walczy z Thorgalem, i uświadamia sobie ze to rzeczywiście jest jego syn, ginie spadając w przepaść.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki