FANDOM

Thorgal - Mistrz łucznictwa
Thorgal

Thorgal Aegirsson, skald, syn Vartha i Hayne, wnuk Xargosa. Adoptowany syn wodza wikingów Leifa Haraldsona. Kochający mąż Aarici oraz ojciec Jolana, Louve i Aniela.

Cechy szczególneEdytuj

Pozioma blizna pod prawym okiem, pamiątka po ranie zadanej przez Gandalfa Szalonego.

HistoriaEdytuj

Thorgal urodził się na pokładzie tratwy pośrodku rozszalałego morza. By ochronić niemowlę od zguby, rodzice umieścili go w kosmicznej kapsule ratunkowej. Osiadłą na brzegu kapsułę odnaleźli wikingowie, a dziecko adoptował ich wódz - Leif Haraldson. Dziecku nadano imię Thorgal, na cześć boga burz Thora i boga morze Aegira.

DzieciństwoEdytuj

(...)

Zdradzona CzarodziejkaEdytuj

(...)

Nad jeziorem bez dnaEdytuj

(...)

Saga Brek ZarithEdytuj

Walka z Sheebą na Czarnej Galerze

Thorgal walczy z panterą na pokładzie Czarnej Galery

Poszukując spokojnego, dalekiego od przygód, życia Thorgal z Aaricią osiadają w małej rolniczej osadzie oczekując pierwszego dziecka. Zakochana w wikingu dziewczyna imieniem Shaniah proponuje Thorgalowi romans i ucieczkę, a kiedy ten odmawia, z zazdrości wydaje go w niewolę lokalnemu władcy. Thorgal trafia na Czarną galerę, a jego życie zależy od kaprysu pijanego władcy oraz knowań hrabiego Ewinga planującego zdradę.

Uwolniony przez wikingów pod dowództwem Jorunda Byka, udaje się do wsi gdzie rozstał się z żoną, by dowiedzieć się o ich śmierci. Pogrążony w rozpaczy traci wolę życia. Gdyby nie wsparcie towarzyszącej mu i zakochanej w nim Shaniah, już dawno odebrałby sobie życie.

Thorgal w Krainie Snów

Wraz z Shaniah w Drugim Świecie

W takim stanie odnajduje go dwójka mężczyzn - książę Galathorn i stary mag Wardan. W zamian za pomoc w przywróceniu życia Aaricii żądają pomocy w odzyskaniu utraconego dziedzictwa Galathorna - tronu twierdzy Brek Zarith.

Dzieki tajemnej wiedzy Wardana Thorgal, wraz z Shania rozpoczynają przedziwną podróż przez Krainę Cieni. U kresu wyprawy, dzięki ofierze Shaniah, Aaricia i jej dziecko wracają do świata żywych.

Wikingowie w Brek Zarith

Galathorn, Jorund Byk i Thorgal spotykają się w Brek Zarith

Thorgal, by spłacić dług wobec Galathorna, pomaga mu odzyskać tron Brek Zarith - twierdzy rządzonej przez Shardana Mocnego. Ku zaskoczeniu Thorgala, w twierdzy więziona jest Aaricia i Jolan.

Po śmierci Shardara Galathorn odzyskuje władzę, a Thorgal z Aaricia odpływają w poszukiwaniu bezpiecznego i spokojnego życia.

Saga QaEdytuj

(...)

Thorgal - oczy Tanatloca

Saga Qa cią gnie się od komiksu kraina Qa do między ziemią a światłem opowiada o wyprawie thorgala ,aricii,tjala i kriss do krainy Qa aby zabić ogotaya (ojca thorgala) o czym nie wiedzą. Kriss zmusiła ich do wyprawy biorąc jako zakładników Jolana i Areguna. W komiksie oczy tanaltloca Aregun poznaje dwie Azjatki BE-KI i MAN-GE a Jolan po śmierci tanaltloca zostaje królem xinjijów "Hurukanem " czyli tym który widzi. W mieście zaginionego boga docierają do krainy Qa . Thorgal zostaje skazany na ścięcie głowy ratuje go tjail sam tracąc życie . A kriss została zamieniona w staruszkę przez ogotaya Ale kriss i tak go zabiła. W między zięmią a światłem jolan dostaje fioła od władzy ufa tylko dla takiego gościa który chcę sie go pozbyć i sam być królem . Thorgal , aricaa, vairay, i Aregun zostają skazani na usta słońca . Kriss porywa jolan i każe mu ją odmłodzić. Potem thorgal go ratuje i wracają do domu , ale Aregun został w krainie Qa.

W szponach KrissEdytuj

(...)

Powrót do domuEdytuj

(...)

W niewoliEdytuj

(...)

Poszukiwanie AnielaEdytuj

(...)

RodzinaEdytuj

(...)

ZwiązkiEdytuj

Związki, romanse i miłości Thorgala.

AariciaEdytuj

(...)

Kriss de ValnorEdytuj

(...)

ShaniahEdytuj

Shaniach
Tragiczna, nieodwzajemnione miłość, jaką ta 16-letnia dziewczyna darzyła Thorgala dała początek wielu dramatycznym zdarzeniom. Zadurzona w wikingu, a następnie odrzucona, w gniewie wydała Thorgala Ewingowi, co finalnie zaowocowało śmiercią jego żony i nienarodzonego dziecka.

Pomimo zranionej dumy nie opuściła ukochanego i towarzyszyła mu kiedy ten pogrążył się w rozpaczy. Swoje oddanie przypieczętowała oddając własne życie w zamian za powrót Aaricii do świata żywych.

Shaniah: Coś się w nim załamało. Stał się obojętny na radości i na najgorsze upokorzenia. Nic nie jest w stanie przeniknąć muru, jakim odgrodził się od całego świata.

Wardan: Hmm! A mimo to, kochasz go?

Shaniah: Może właśnie dlatego go kocham. Potrzebuje mnie. Jestem jego jedynym oparciem...

Strażniczka kluczyEdytuj

Thorgal i Strażniczka Kluczy
Drogi Thorgala i Strażniczki przecinały się wielokrotnie. Strażniczka zdawała się faworyzować wikinga, nie wiadomo czy był to wynik głębszego uczucia, czy jej dość nie skrępowanego sposobu bycia.

CytatyEdytuj

"Czuję się bratem wszystkich zbiegów świata." - pojmany przez Ewinga.
"Wolność – to jedyne o co warto się bić."
"Kiedy dusza moja uleci 
Do wrót wielkiej Walhalli
Walkiria, która mnie tam powita
Będzie miała twoją twarz Aaricio..." - pieśń młodego Thorgala

KomiksyEdytuj

Okladka-Thorgal-Zdradzona czarodziejka
Okladka-Thorgal-Wyspa wśród lodów
Okladka-Thorgal-Trzech starców z krainy Aran
Okladka-Thorgal-Czarna galera
Okladka-Thorgal-Ponad krainą cieni
Okladka-Thorgal-Upadek Brek Zarith
Okladka-Thorgal-Gwiezdne dziecko
Okladka-Thorgal-Alinoe
Okladka-Thorgal-Łucznicy
Okladka-Thorgal-Kraina Qa
Okladka-Thorgal-Oczy Tanatloca
Okladka-Thorgal-Miasto zaginionego boga
Okladka-Thorgal-Między ziemią a światłem
Okladka-Thorgal-Aaricia
Okladka-Thorgal-Władca gór
Okladka-Thorgal-Wilczyca
Okladka-Thorgal-Strażniczka kluczy
Okladka-Thorgal-Słoneczny miecz
Okladka-Thorgal-Niewidzialna forteca
Okladka-Thorgal-Piętno wygnańców
Okladka-Thorgal-Korona Ogotaia
Okladka-Thorgal-Giganci
Okladka-Thorgal-Klatka
Okladka-Thorgal-Arachnea
Okladka-Thorgal-Błękitna zaraza
Okladka-Thorgal-Królestwo pod piaskiem
Okladka-Thorgal-Barbarzyńca
Okladka-Thorgal-Kriss de Valnor
Okladka-Thorgal-Ofiara
Okladka-Thorgal-Ja, Jolan
Okladka-Thorgal-Tarcza Thora
Okladka-Thorgal-Bitwa o Asgard
Okladka-Thorgal-Statek miecz