FANDOM

Tjall
Jolan w miescie zaginionego boga

śmierć Tjalla

Występuje w albumach:

Okladka-Thorgal-Łucznicy
Okladka-Thorgal-Kraina Qa
Okladka-Thorgal-Oczy Tanatloca
Okladka-Thorgal-Miasto zaginionego boga
Okladka-Thorgal-Niewidzialna forteca

Tjall Porywczy (Tjall Zapalczywy) to tragiczna postać sagi, najlepszy przyjaciel Thorgala, poznajemy go w albumie Łucznicy gdzie w trakcie burzy taranuje lodź Thorgala. Razem z wujem Argunem, Kriss de Valnor i Thorgalem biorą udział w turnieju łuczniczym w kraju Umbrii. udaje im się zdobyć główną nagrodę, jednak przebiegła Kriss ucieka z główną nagrodą, nie dzieląc się z nikim. W tym albumie Tjall po raz pierwszy pocałował Kriss de Valnor co skończyło się dla niego ogromnym guzem.

Wraz z Drewnianą Stopą postanowili odwiedzić rodzinę Thorgala na wyspie i pomogli odbudować spalony dom. w tym momencie zaczyna się historia wyprawy do Krainy Qa, misji niemożliwej do wykonania. Tam właśnie zgubiła go słabość do pięknej Kriss de Valnor. Wraz z dziewczyną opuścił konającego Thorgala i Aaricię w sercu ogromnej dżungli. Tjall nigdy sobie tego nie wybaczył, ale wybaczył mu Thorgal w Mieście Zaginionego Boga w chwili gdy Tjall ratuje Thorgala z opresji, sam tracąc życie. Tjall umiera w ramionach swojego przyjaciela Thorgala.

Ostatni raz spotykamy Tjalla we wspomnieniach Thorgala w albumie Niewidzialna forteca. Tjall był jedyną postacią w fortecy, która nie chciała śmierci Thorgala.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Tjall Porywczy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki